ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Fax. 2310696925
mail@dim-palaiok.thess.sch.gr

αρχικήτο σχολείο μαςπροσωπικόσκάκιμουσικήprojectsεκδηλώσειςολοήμερο

έγγραφαπεριβάλλοντο βήμα των εκπαιδευτικώνσυνδέσειςσύλλογος γονέων

Επιστροφή

Διδακτικές επισκέψεις   2009-10    2010-11   2011-12  2012-13 2013-14  2014-15  2015-16

Διδακτικές επισκέψεις

2016-17

ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΖΕΣΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΟ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 μαθητές , εκπαιδευτικοί και γονείς πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκδρομή σε έναν εξαιρετικό χώρο μόλις τρία χιλιόμετρα από την πόλη της Νάουσας, στο μαγευτικό άλσος του Αγίου Νικολάου,  με σκοπό να χαρούμε της ομορφιές της φύσης .Το άλσος διασχίζει ο ποταμός Αράπιτσα  και είναι γεμάτο αιωνόβιους πλατάνους, πυξάρι, φλαμουριές και βελανιδιές. Στο χώρο αυτό ,εκτός από τα γήπεδα στα οποία μπορούν να παίξουν μικροί και μεγάλοι , υπάρχει μία μικρή  τεχνητή λίμνη και η εκκλησία του Αγίου Νικολάου, από την οποία πήρε το όνομά της η περιοχή.

Με τις καλύτερες εντυπώσεις και με ανεξίτηλες εμπειρίες , μικροί και μεγάλοι, επιστρέψαμε το απόγευμα στο Παλαιόκαστρο ,έχοντας ξεφύγει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Μία «απίθανη» εκδρομή τελείωσε !

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Α΄ΚΑΙ Β΄ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ "ΤΟ ΜΠΑΪΡΙ" ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗ

Είναι δέντρα πολλά στη γης

σαν την ελιά δεν είναι,

βρέχει, χιονίζει, λιάζεται μα

πάντα δροσερή’ναι!

Τη δροσιά του ευλογημένου δέντρου της ελιάς, συμβόλου γνώσης, σοφίας, ειρήνης, υγείας, δύναμης και ομορφιάς ψάξαμε κάτω από το ζεστό ήλιο στην εκδρομή μας.

Σ’ένα όμορφο μέρος στην Αξιούπολη του Κιλκίς με θέα τον ποταμό Αξιό βρισκόταν ο προορισμός μας. Με χαρά, γέλια και τραγούδια κάναμε μια όμορφη διαδρομή και έπειτα από μια ώρα φτάσαμε στο αγρόκτημα Μπαΐρι. Εκεί οι φιλόξενοι ιδιοκτήτες μας υποδέχθηκαν και μαζί με τη φίλη μας ….τη Μάρω, μας ξενάγησαν στο χώρο τους.

Μάθαμε για το ράβδισμα και το λιομάζωμα, βάλαμε τις ελιές στον παραδοσιακό πέτρινο ελαιόμυλο, γνωρίσαμε το παλιό πιεστήριο αλλά το κυριότερο με όλες μας τις αισθήσεις….αισθανθήκαμε, ακούσαμε, είδαμε, γευτήκαμε , μυρίσαμε τον καρπό της ελιάς, το μαύρο χρυσό!

Περάσαμε υπέροχα!

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΛΕΥΚΟΧΩΡΙ

Την Παρασκευή 12 Μαΐου 2017  πραγματοποιήθηκε η εκδρομή των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ’  Δημοτικού του σχολείου μας στο Κτήμα Αγνάντι στο Λευκοχώρι Θεσσαλονίκης.   Εκεί δόθηκε σε όλους η δυνατότητα να κάνουν διάφορες δραστηριότητες  (ιππασία,  κανό,  τοξοβολία και  ξιφασκία με εξειδικευμένους εκπαιδευτές) στις οποίες συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό τα παιδιά!

Η Δ΄ ΤΑΞΗ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017. Λίγο οι άνθρωποι, λίγο η ενδυμασία, λίγο το σκηνικό των γηπέδων μας έκαναν να θέλουμε να ακολουθήσουμε την αρχή «υγεία και άθληση». Η εκδρομή στο Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο της πόλης μας υπήρξε σταθμός ζωής. Θυμηθήκαμε πως η άσκηση και η σωστή διατροφή χτίζουν το μέλλον. Μακάρι να το τηρήσουμε!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ

ΣΤΙΣ ΛΙΜΝΕΣ ΚΟΡΩΝΕΙΑ ΚΑΙ ΒΟΛΒΗ

Τετάρτη 3 Μαΐου 2017. Άλλη μία εξόρμηση στη φύση ! Μετά τα Δέλτα του Αξιού  επισκεφτήκαμε  τις λίμνες  της περιοχής μας ,  Κορώνεια και  Βόλβη  . Στη διαδρομή ενημερωθήκαμε για την οικολογική καταστροφή της λίμνης Κορώνειας και είδαμε το βυζαντινό πύργο του Αγ. Βασιλείου. Στα λουτρά της Απολλωνίας είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε μέσα από το τηλεσκόπιο τα παιχνίδια από τα ζωηρά βουτηχτάρια στη λίμνη Βόλβη αλλά και τα βουβάλια που τρέφονταν στις απέναντι όχθες. Τέλος θαυμάσαμε τον πλάτανο του Σχολαρίου 800 ετών όπου φωλιάζουν σταχτοτσικνιάδες.

«Καταπληκτικά!»  «Η φύση μας δημιουργεί εκπλήξεις!»  «Θέλουμε να ξαναπάμε!»

Οι μαθητές/τριες της Ε’ ταξης

Η Δ΄ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΚΗΠΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

Υποδεχτήκαμε τον Μάη με τον πιο πολύχρωμο και μυρωδάτο τρόπο, με μια βόλτα στον Βοτανικό κήπο Σταυρούπολης, τον μοναδικό στη βόρεια Ελλάδα!

Μια βόλτα στον ‘παράδεισο’ με πάνω από 1000 είδη φυτών.

Είδαμε, μυρίσαμε, ακούσαμε, μάθαμε!

Μάθαμε για τα δέντρα, τους θάμνους, τους πόες. Για τα κωνοφόρα, τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή. Καθώς και για ξεχωριστά είδη, όπως το «βιβούρνο το λουσάτο»!

Μαγευτήκαμε από τον τριανταφυλλαιώνα και από τα τόσα πολλά και ξεχωριστά είδη που έχει ο «βασιλιάς των λουλουδιών», το τριαντάφυλλο.

Μακάρι αυτή η ομορφιά και οι μυρωδιές να μας συντροφεύουν πάντα!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ  ΤΗΣ Ε ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΤΕΛΛΟΓΕΙΟ  ΙΔΡΥΜΑ  ΤΕΧΝΩΝ Α.Π.Θ

Την  Τετάρτη  5-4-2017  η Ε΄ τάξη επισκέφτηκε το Τελλόγλειο  Ίδρυμα Τεχνών . Ξεναγηθήκαμε στη ξεχωριστή συλλογή του γιατρού Σταύρου Τσικόγλου. Πορτρέτα ,γλυπτά ,πίνακες ζωγραφικής ελλήνων και ξένων ζωγράφων καθώς και προσωπικά αντικείμενα του ιδίου του συλλέκτη κοσμούν τον πρώτο  όροφο της έκθεσης. Περίοπτη θέση έχουν δυο αυθεντικοί  πίνακες .Ένας του Πάμπλο Πικάσο και ένας του Σ. Νταλί. Στο δεύτερο όροφο του κτιρίου θαυμάσαμε τη θεματική έκθεση  ¨Τα ψηφιδωτά ως σύγχρονη τέχνη ¨.Είδαμε  αξιόλογα έργα με διαφορετικά είδη ψηφίδων φτιαγμένα από πληθώρα υλικών. Στο τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχισης των έργων με τους συλλέκτες τους, κάτι που μας διασκέδασε πολύ ! Υποσχεθήκαμε ότι θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά.

Οι μαθητές /τριες της Ε΄ τάξης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Και επιτέλους η μέρα έφτασε! Ξημερώματα της 17ης Μαρτίου. Οι βαλίτσες μας έτοιμες. Η ώρα όμως, δεν περνά, τα ρολόγια έχουν κολλήσει.

Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ του 1ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιοκάστρου. Το λέει και στα καπελάκια μας και στα μπλουζάκια μας.

Και, ω του θαύματος! 6:οο το πρωί. Συγκεντρωμένοι  στο Σχολείο μας ενθουσιασμένοι, χαρούμενοι. Μαζί και οι γονείς μας και οι δάσκαλοί μας. ….Κι αυτή η Τροχαία! Να μην έρχεται για τον έλεγχο του οχήματος… (διώροφο όπως το περιμέναμε)…

Όλα καλά! Ξεκινήσαμε με μια μικρή χρονική μετάθεση, αλλά δεν μας πείραξε καθόλου. Τίποτα δεν θα μας σταματούσε, θα κατακτούσαμε την Πρωτεύουσα. Σαν σύγχρονοι «επιδρομείς», κυριεύσαμε τα πάντα: Από τον ιερό  βράχο της Ακρόπολης και τα στενά της Πλάκας , μέχρι το Προεδρικό  Μέγαρο και το  Μέγαρο Μαξίμου. Μπήκαμε στη Βουλή, χαιρετίσαμε τον Άγνωστο Στρατιώτη, είδαμε, ακούσαμε, γευτήκαμε.

Είδαμε τα δελφίνια και την  πλούσια πανίδα του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου στα Σπάτα. Επισκεφτήκαμε το σύγχρονο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ακρόπολης (ένα από τα καλύτερα Μουσεία Παγκοσμίως), ανεβήκαμε στον ιερό βράχο της  Ακρόπολης και θαυμάσαμε το μεγαλείο του Παρθενώνα (αιώνιο σύμβολο του ελληνικού πολιτισμού), καθίσαμε στα έδρανα του κοινοβουλίου, εκεί που οι βουλευτές αποφασίζουν και ψηφίζουν νομοσχέδια.

Περπατήσαμε στον Εθνικό Κήπο και στο Ζάππειο. Παρακολουθήσαμε στο Ευγενίδειο  Ίδρυμα τα θαύματα που συμβαίνουν πάνω μας και γύρω μας και μέσα μας χωρίς να τα αντιλαμβανόμαστε (ο κόσμος από το απειροελάχιστο ως το τεράστιο και εμείς κάπου ανάμεσα, όσο ο Θεός  μάς επιτρέπει).

Διασκεδάσαμε, χορέψαμε, παίξαμε, γίναμε μια παρέα.

Είδαμε στην Παλιά Βουλή πολλά ενθύμια της σύγχρονης ιστορίας μας. Ζήσαμε, έστω για λίγο, την παλικαριά του Λεωνίδα και των 300 Σπαρτιατών στο Μουσείο Ιστορικής Τεκμηρίωσης στις Θερμοπύλες.

Και όλα αυτά μέσα σε δυόμισι εικοσιτετράωρα!

Ο χρόνος, δυστυχώς, αμείλικτος! Όπως και το περπάτημα. Πολύ περπάτημα! Και πορείες μπροστά μας και Μαραθώνιος! Μια «κανονική» μέρα στο κέντρο της Αθήνας.

Κουραστήκαμε, αλλά ποιος νοιάζεται; Εμείς το ζήσαμε! Εμπειρίες, εικόνες, ταξίδι. Είναι ήδη μια ευχάριστη ανάμνηση. Ένα σημείο αναφοράς για πολύ καιρό ακόμη. Μέχρι το επόμενο, που σίγουρα δεν θα είναι το ίδιο.

Ευχαριστούμε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες , τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς  για την υπέροχη αυτή εμπειρία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ του σχολείου μας.

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκδρομή στο Μουσείο Ύδρευσης

Σήμερα, Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017, τα παιδιά της Δ τάξης πλοηγήθηκαν με το πρόγραμμα «Οι δρόμοι του νερού» στο Μουσείο Ύδρευσης.

Αρχικά, ο κύριος Γιάννης μας ξενάγησε στους ‘δρόμους του νερού’ απ’ τη δημιουργία της Θεσ/νίκης έως και σήμερα κι έπειτα παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Το ταξίδι της σταγονίτσας» και γυρίσαμε το χρόνο πίσω στη «σάλα των  μηχανών»

Απαντήσαμε στις ερωτήσεις, ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση και παίξαμε σκυταλοδρομίες νερού στην αυλή, στο «πάρκο του νερού»!

Πήραμε τα παγουρίνια μας ,ενθύμιο από την επίσκεψή μας στο μουσείο ,με την ευχή να είναι πάντα γεμάτα με καθαρό πόσιμο νερό!

Να ένα ποίημα που έγραψε στο μουσείο ένας συμμαθητής μας πλάι απ’ τη ζωγραφιά του :

«Το ταξίδι του νερού»

Το νερό επιτέλους καθαρό,

για τη θάλασσα έτοιμο!

Ο επίλογός μας

ας γίνει η ευχή των παιδιών μας

«Το νερό επιτέλους καθαρό

για τη θάλασσα έτοιμο!»

Οι μαθητές/τριες  της Δ΄ τάξης

«Οι άθλιοι” “Les Miserables”,V. Hugo

Θέλουμε ειρήνη; Δημιουργούμε αγάπη!

Κάπως έτσι ξεκίνησε μια πρωτότυπη παράσταση  σε μια αίθουσα του σχολείου μας. Λίγοι ήρωες, αυτοσχέδια εφέ, πολλή έμπνευση κι ένα έργο ελπιδοφόρο παρά τον τίτλο που φέρει, οι Άθλιοι του Β. Ουγκώ. Τα θέματα που ξετυλίχτηκαν μπροστά μας είναι λίγο πολύ αυτά που συνθέτουν τη ζωή μας: Ατέρμονη μάχη του καλού και του κακού, η κοινωνική εξαθλίωση, ο έρωτας, η επανάσταση των νέων και…όλα αυτά που εμπλουτίζουν τη φαντασία μας.

«Ανοίγουμε ένα σχολείο , κλείνουμε μια φυλακή». “Si tu veux la paix, cree l’ amour”

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017 όλο το σχολείο μας, ταξίδεψε όχι στη γη, μα στην πορεία του χρόνου, όχι μ΄ ένα κοινό καράβι, μα με την κιβωτό του Νώε.

Κι ήταν ονειρεμένο αυτό το ταξίδι γεμάτο γνώσεις, φαντασία, επιστήμη. Περάσαμε μέσα από επιτεύγματα, μέσα από όλο το ζωικό βασίλειο, μέσα από την εξέλιξη του ανθρώπου, της γης, της ζωής.

Και καταθέσαμε την καρδιά μας στη σκέψη πως η πορεία και η εξέλιξη αυτή είναι στα χέρια των ανθρώπων και στη δύναμη που έχει ο ανθρώπινος νους και η ψυχή του.

Καιρός λοιπόν να κάνουμε το νου, την καρδιά και την ψυχή πράξη.

Κάτι θα γίνει, θα το δεις…

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΠΘ

Την Παρασκευή 3-2-2017 η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Αστεροσκοπείο και το Μετεωρολογικό Σταθμό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  «Όλοι μαζί μετράμε τ΄ άστρα», που εκπονείται σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, με σκοπό, από τη μια μεριά τη γνωριμία των μαθητών με την επιστήμη της Αστρονομίας και της Διαστημικής και από την άλλη την ομαλή μετάβαση των μαθητών του δημοτικού σχολείου στο γυμνάσιο.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν αρχικά, μαζί με τους μαθητές της Α΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου, το Αστεροσκοπείο, όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο του θόλου του Αστεροσκοπείου, παρατήρησαν με το μεγάλο διοπτρικό τηλεσκόπιο την επιφάνεια του ήλιου και ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις από το χώρο της Αστρονομίας.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Μετεωρολογικό Σταθμό του ΑΠΘ, όπου είδαν τα όργανα μέτρησης των μετεωρολογικών συνθηκών (θερμόμετρα, ανεμόμετρα, ανεμοδείκτες, βροχόμετρα κ.ά.) και ξεναγήθηκαν στο χώρο.

Επίσκεψη της Δ΄ τάξης στους Μικρούς Ήρωες

«Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

Την Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2017, η Δ τάξη επισκέφτηκε τους Μικρούς Ήρωες. Αφού παίξαμε παιχνίδια στα γήπεδα, συζητήσαμε για το πώς κυκλοφορούμε ως πεζοί ή με οχήματα στο δρόμο.

Μάθαμε τους κινδύνους και όλα όσα είναι απαραίτητα για την ασφάλειά μας. Μετά τη θεωρία, σειρά είχε η πράξη. Οδηγήσαμε τα τζιπάκια και το διασκεδάσαμε κάνοντας πράξη όσα μάθαμε.

Ελπίδα μας είναι να τα εφαρμόζουμε πάντα, ώστε να μη συμβαίνουν ατυχήματα ποτέ!

Πλανητάριο 21-12-2016

Την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016 οι μαθητές /τριες της Δ΄ τάξης του Σχολείου μας επισκέφτηκαμε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας.Γνωρίσαμε το εκθετήριο αυτοκινήτων, όπου είδαμε από κοντά τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία του αυτοκινήτου, όπως το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασαν οι Έλληνες.Έπειτα γυρίσαμε το χρόνο πίσω και περιπλανηθήκαμε στα  επιτεύγματα των αρχαίων.

Η διαδρομή μας συνεχίστηκε στο σήμερα. Στο τεχνοπάρκο παίξαμε, συμμετείχαμε και γνωρίσαμε πράγματα διασκεδάζοντας.Μέσα στο πλανητάριο απολαύσαμε δύο διαδρομές, στο χτες του ουρανού, όπου ταξιδέψαμε πίσω στην εποχή του άστρου των Χριστουγέννων και αναρωτηθήκαμε για τα μυστικά που κρύβει.Έπειτα, βυθιστήκαμε και κολυμπήσαμε στο μαγεμένο ύφαλο παρέα με τον Άρη τον Πριόνη και τον Λάκη το κοκκινόψαρο.

Αλήθεια ίσως κοιτάμε πια το μέλλον με διαφορετικό τρόπο.

Επίσκεψη  της Στ΄τάξης του Σχολείου μας στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016 η Στ΄τάξη του Σχολείου μας επισκέφτηκε το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα ξενάγησης στο Μουσείο, που  συνοδευόταν από  πρόγραμμα ομαδοσυνεργατικής  διερεύνησης με παιχνίδι ρόλων και  γρίφους που οδηγούσαν στην ανακάλυψη της  «κρυμμένης»  γνώσης.  Ενθουσιάστηκαν με την ελευθερία που τους δόθηκε να ψάξουν μόνοι τους μέσα στο χώρο του Μουσείου και να «κυνηγήσουν» τις απαντήσεις σαν ένα είδος  κρυμμένου θησαυρού. Η πληροφόρηση για τον Αγώνα των Μακεδονομάχων  ολοκληρώθηκε με  ενημερωτική προβολή.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν την Ιερά Μητρόπολη. (Ξεχωριστή ήταν η επίσκεψη στη μυστική υπόγεια κρύπτη  του Ναού που συνέδεε την εκκλησία με το κτίριο του Προξενείου, όπου σήμερα φιλοξενείται το Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα και κατά τη διάρκεια των ταραγμένων εκείνων χρόνων τη χρησιμοποιούσαν οι  Έλληνες για μυστικές συναντήσεις. )

Η εκπαιδευτική  επίσκεψη στην πόλη  ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας , ζωντανό βυζαντινό μνημείο, ένα από τα πολλά που διαθέτει  το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Θεατρική παράσταση «Το Σκλαβί»

Η Δ΄ τάξη την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016 παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση «Το Σκλαβί» της Ξένιας Καλογεροπούλου στο θέατρο Αριστοτέλειο.

Έχει όρια η αγάπη; Μπορεί άραγε να τη σταματήσει κανείς; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει; Και πόσα είναι αυτά που μπορεί να καταφέρει;

Τόσα κι άλλα πολλά έφερε στο νου μας η παράσταση.

Κι αφού τα συζητήσαμε, γράψαμε σε ποιητική μορφή την ακροστιχίδα της αγάπης την Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016.

Να τι έγραψαν τα παιδιά μας :

η Αγάπη είναι μοναδική

Αν τη νιώθουμε

Πραγματικά μέσα μας

στην καρδιά μας…

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΚΑΠΑΝΤΖΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΛΑ ΜΟΡΝΤΩΧ

Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, το Πάρκο της Νέας Παραλίας, τη Βίλα Καπαντζή και τη Βίλα Μορντώχ. Στο Βαφοπούλειο πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στη δανειστική βιβλιοθήκη, στο αναγνωστήριο, στα Αρχεία Γ. Θ. Βαφόπουλου και Γ. Ιωάννου και στην έκθεση εικαστικών του Συλλόγου Αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών. Στο Πάρκο της Νέας Παραλίας οι μαθητές ξεκουράστηκαν στον Κήπο του Νερού. Στη συνέχεια οι μαθητές είδαν την Έκθεση Φωτογραφίας «Η συνοικία των Εξοχών», στη Βίλα Καπαντζή. Τέλος στο πλαίσιο του προγράμματος OPENHOUSE οι μαθητές επισκέφθηκαν τη Βίλα Μορντώχ και ξεναγήθηκαν από φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Την  Παρασκευή  11 Νοεμβρίου 2016 η Ε΄ τάξη του σχολείου μας, επισκέφθηκε τα Ρωμαϊκά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Η ξενάγηση ξεκίνησε από τη Ροτόντα όπου οι μαθητές Θαύμασαν τον επιβλητικό αυτό μνημείο με τα πανέμορφα ψηφιδωτά. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στην Αψίδα του Γαλέριου (Καμάρα) με τις όμορφες ανάγλυφες σκηνές του πολέμου των Ρωμαίων με τους Πέρσες.  Μετά επισκέφθηκαν το ανάκτορο του Γαλέριου, , την  οκτάγωνη αίθουσα του θρόνου με το μαρμάρινο δάπεδο.  Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην Ρωμαϊκή αγορά όπου μαθητές κάθισαν στις κερκίδες στου αρχαίου ωδείου και άκουσαν  για την ιστορία του χώρου από την ξεναγό μας την κ. Αθηνά. Οι μαθητές  έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν της Θεσσαλονίκης   και την περίοδο της Ρωμαιοκρατίας.

Κείμενα μαθητών

Στην Καμάρα είδαμε σκαλισμένες αναπαραστάσεις από τον πόλεμο με τους Πέρσες.   Η αναπαράσταση με τη σκυμμένη κοπέλα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.

Κική

Στη Ρωμαϊκή αγορά ήταν ένα μικρό θεατράκι όπου οι Ρωμαίοι συζητούσαν τα προβλήματα τους. Είναι παράξενο να σκέφτεσαι ότι πριν από χιλιάδες χρόνια εκεί που περπατήσαμε εμείς ,περπατούσαν οι Ρωμαίοι πολίτες.

Αθηνά

Η Ροτόντα είναι εκκλησία μνημείο .Στο ταβάνι είχε ψηφιδωτά που παρουσίαζαν αγγέλους και αγίους. Είχε διαφόρων ειδών πούλια στις εισόδους που συμβόλιζαν τον παράδεισο.

Χριστίνα

Αριστερά από την Καμάρα συναντήσαμε το Γαλεριανό παλάτι με την οκτάγωνη αίθουσα του θρόνου.

Ευθυμία

Στο θέατρο της Ρωμαϊκής αγοράς καθίσαμε στις θέσεις μας και ήταν σαν να βλέπαμε τραγωδία η κωμωδία.