ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Επιστροφή

Διδακτικές επισκέψεις 2009-10

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Έκτης τάξης στην Αθήνα  18, 19, 20 Μαρτίου 2011

Αθήνα! Μια πανέμορφη πόλη γεμάτη από μνημεία που μαρτυρούν το ένδοξο παρελθόν της!

Την εκδρομή στην Αθήνα την περιμέναμε όλοι με μεγάλη ανυπομονησία. Τελικά έφτασε η μέρα της αναχώρησης. Την Παρασκευή 18 Μαρτίου ξεκινήσαμε στις 7:00 π.μ. αυτό το μαγευτικό ταξίδι που θα μας πήγαινε στην καρδιά του πολιτισμού μας. Η διαδρομή είναι μεν κουραστική αλλά ταυτόχρονα και διασκεδαστική. Οι στάσεις, ευτυχώς, «σπάζουν» την ρουτίνα του ταξιδιού.
    Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση πλησιάζοντας ήταν οι μεγάλες βιομηχανίες καθώς και οι τεράστιοι δρόμοι. Η εικόνα είναι τελείως διαφορετική φτάνοντας στο κέντρο όπου οι δρόμοι είναι στενοί και η πόλη πυκνοκατοικημένη.
    Φτάνοντας μας ανακοίνωσαν ότι πρώτα θα πάμε στο Καλλιμάρμαρο και όχι στο ξενοδοχείο όπως υπολογίζαμε, στο οποίο τελούνταν κατά την αρχαιότητα οι γιορτές των Μεγάλων Παναθηναίων. Το στάδιο βρίσκεται σε μια πολύ όμορφη και καταπράσινη περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Είναι εντυπωσιακό, με μαρμάρινες κερκίδες και θέσεις ειδικά για το βασιλικό ζεύγος και τους επισήμους. Περπατώντας διασχίσαμε το Ζάππειο που είναι η συνέχεια του Εθνικού Κήπου, όπου και βρίσκεται το Ζάππειο Μέγαρο, ένα κτίριο νεοκλασικό που ιδρύθηκε από τους αδελφούς Ζάππα. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο ναό του Ολυμπίου Διός και στην αψίδα του Αδριανού.
    Επόμενη επίσκεψη ήταν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, όπου παρακολουθήσαμε την προβολή «Διαδραστική περιήγηση στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας». Ήταν μια πολύ ωραία και διασκεδαστική εμπειρία. Μας συνεπήρε και πραγματικά νιώσαμε πως περπατούσαμε στους δρόμους της Αρχαίας Αγοράς. Η πρώτη μέρα είχε τελειώσει με τον καλύτερο τρόπο.
    Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με την επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης. Η μοντέρνα όψη του κτιρίου μας παραξένεψε στην αρχή, όμως όταν μπήκαμε μέσα αισθανθήκαμε ότι το λούζει ο αττικός ήλιος. Το Μουσείο είναι ένα εξαιρετικό κτίριο μέσα στο οποίο μπορείς να «περιπλανηθείς στον Αρχαίο Κόσμο» μέσω των ευρημάτων που έχουν βρεθεί. Είναι λιτό, φωτεινό και ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει την Ακρόπολη στο βάθος. Εκείνο που μας άρεσε περισσότερο είναι ότι τα εκθέματα δεν βρίσκονται σε βιτρίνες και έτσι μπορείς να τα περιεργαστείς καλύτερα.
    Εντυπωσιασμένοι από την ξενάγηση στο μουσείο περπατήσαμε στον πιο όμορφο δρόμο της Αθήνας του Διονυσίου Αρεοπαγίτου και φτάσαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Ανεβαίνοντας αισθανόμασταν ένα δέος και μια περηφάνια για τους προγόνους μου.
    Ο Παρθενώνας ήταν πραγματικά επιβλητικός και φαντάζομαι την εντύπωση που θα έκανε στους ξένους που επισκέπτονταν την Αθήνα στα Αρχαία Χρόνια μιας και ήταν ορατός από το λιμάνι του Πειραιά. Όμως και η θέα από την Ακρόπολη ήταν φανταστική. Στα πόδια μας απλώνονταν όλη η Αθήνα! Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη, περάσαμε ανάμεσα από την Αρχαία και τη Ρωμαϊκή Αγορά και φτάσαμε στο Μοναστηράκι. Από εδώ πήραμε το μετρό για να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο και έτσι είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε αυτό το μεγάλο έργο.
    Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε τη Βουλή των Ελλήνων για να γνωρίσουμε το κτίριο και την ιστορία του που ξεκίνησε ως παλάτι του Βασιλιά Όθωνα. Η αλήθεια είναι ότι την αίθουσα της βουλής την περιμέναμε μεγαλύτερη. Παρακολουθήσαμε την αλλαγή των Ευζώνων και βγήκαμε φωτογραφίες μαζί τους. Κατόπιν περιηγηθήκαμε στο κέντρο της Αθήνας. Είδαμε την Ακαδημία, το Πανεπιστήμιο, την Εθνική Βιβλιοθήκη, το Μοναστηράκι και στο τέλος της ημέρας διασκεδάσαμε με την ψυχή μας σε μια ταβέρνα της Πλάκας.
    Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε όλοι λίγο στεναχωρημένοι, γιατί ήταν η τελευταία μέρα της εκδρομής. Όμως γρήγορα ξεχαστήκαμε καθώς επισκεφθήκαμε το Νομισματικό μουσείο, έργο του Ερνέστου Τσίλερ, που ήταν η κατοικία του γνωστού αρχαιολόγου Ερρίκου Σλήμαν. Ήταν ένα πανέμορφο κτίριο και εντύπωση μας έκαναν οι έντονα βαμμένοι και διακοσμημένοι τοίχοι του κτιρίου. Στη συνέχεια πήγαμε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο όπου είδαμε διάφορα εκθέματα που αφορούσαν τους ήρωες της ελληνικής επανάστασης και τέλος επισκεφθήκαμε την Εθνική Πινακοθήκη, όπου θαυμάσαμε πίνακες παλαιότερων και νεότερων ζωγράφων.
    Πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής περάσαμε από τον Πειραιά και το λιμάνι του. Κάναμε την πρώτη μας στάση στη Χαλκίδα, την όμορφη πρωτεύουσα της Εύβοιας, για φαγητό και ξεκούραση. Εδώ γνωρίσαμε την παλιά και τη νέα γέφυρα, καθώς επίσης και το κάστρο της.
    Η εκδρομή έφτανε στο τέλος της. Έπειτα από λίγες ώρες φτάσαμε στο Παλαιόκαστρο. Aν και ήμασταν κατάκοποι ταυτόχρονα ήμασταν και χαρούμενοι, αλλά και γεμάτοι από εικόνες και παραστάσεις.
    Η πόλη αυτή θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη μας!

Άννα, Ξανθίππη
          Εντυπώσεις μαθητών

Το Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011, επισκεφθήκαμε το μουσείο της Ακρόπολης και τον Παρθενώνα. Κατά τη γνώμη μου τα δύο αυτά σημαντικά για τον πολιτισμό μας έργα με ενθουσίασαν και μου κίνησαν την περιέργεια λίγο παραπάνω από τα άλλα μνημεία. Όλα αυτά ήταν τόσο περίεργα για μένα καθώς για πρώτη φορά τα έβλεπα από κοντά.         Σοφία

Συμμετοχή στο 3ο προσυνέδριο πληροφορικής

Στις 12 Απριλίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Σταυρούπολης, το 3ο Μαθητικό Προσυνέδριο Πληροφορικής. Από  το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές του Ε1 τμήματος,  με ένα Πόστερ δημιουργίας  ηλεκτρονικής εφημερίδας χρησιμοποιώντας ένα ιστολόγιο- Wiki

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λίμνη Βόλβη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης (Δ1 –Δ2) επισκέφθηκαν το Κέντρο Πληροφόρησης του Φορέα Διαχείρισης Λιμνών Κορώνειας-Βόλβης στην Ν. Απολλωνία του Ν. Θεσ/νίκης. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του Κέντρου, παρακολούθησαν βίντεο για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής,  καθώς και για την επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στη βιοπικιλότητα του υδροβιότοπου. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το χώρο στα λουτρά της Ν. Απολλωνίας. Παρακολούθησαν με τηλεσκόπια τη ζωή των πτηνών στη λίμνη Βόλβη και δούλεψαν ομαδικά εργασίες σχετικά με γνώσεις που απέκτησαν. Στον ελεύθερο χρόνο τους έπαιξαν σε παιδική χαρά της λίμνης.

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Δ΄ Τάξης  στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλλας  17-3-2011

Την Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011, πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη της Δ΄ τάξης του σχολείου μας στο νέο αρχαιολογικό μουσείο Πέλλας.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Δ΄ Τάξης στο Α.Π.Θ.-Τμήμα Χημείας(Εργαστήριο Ελέγχου  Ρύπανσης) 2-2-2011

Η Δ΄ Τάξη(Δ1, Δ2) του 1ου Δημοτικού σχολείου Παλαιοκάστρου στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Το νερό κυλάει…» που πραγματοποιείται στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, επισκέφθηκε στο Α.Π.Θ.-Χημικό Τμήμα το Εργαστήριο Ελέγχου της Ρύπανσης.
     Οι μαθητές-τριες ενημερώθηκαν για τη ρύπανση του νερού απ’ τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος κ. Φυτιάνο Κων-νο και παρακολούθησαν πειράματα ελέγχου του νερού από φοιτήτριες μεταπτυχιακού προγράμματος του εργαστηρίου.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Δ΄ Τάξης στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης

Η Δ΄ Τάξη(Δ1, Δ2) του 1ου Δημοτικού σχολείου Παλαιοκάστρου στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Το νερό κυλάει…» που πραγματοποιείται στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, επισκέφθηκε το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης την Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2010.
      Οι μαθητές-τριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου, ενημερώθηκαν για τον τρόπο υδροδότησης του πολεοδομικού συγκροτήματος διαχρονικά, περιπλανήθηκαν στους χώρους του παλαιού αντλιοστασίου, είδαν μηχανές, έλυσαν απορίες για το σύστημα υδροδότησης και αποχέτευσης της πόλης και τέλος έπαιξαν στο χώρο του πάρκου ύδρευσης με μηχανές άρδευσης και ύδρευσης παλαιότερων εποχών.

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Έκτης τάξης στο Βυζαντινό και Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Την Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010, πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη της Στ΄ του σχολείου μας σε δυο πολύ σημαντικά Μουσεία της πόλης μας: Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού και το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης.
     Σε μια σχετικά σύντομη περιήγηση των 80 λεπτών(για τα δεδομένα του Μουσείου όντως είναι σύντομη) οι μαθητές ταξίδεψαν μέσα από τα εκθέματα σε μια ιστορική αναδρομή από την πρωτοχριστιανική περίοδο μέχρι και το λυκόφως του Βυζαντίου. Στις 7 από τις 11 αίθουσες με τις μόνιμες εκθέσεις ευρημάτων από την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, οι μαθητές του σχολείου μας θαύμασαν τα απομεινάρια της ιστορίας μας. Και διαπίστωσαν ότι η ιστορία του Βυζαντίου είναι συνυφασμένη με την συμπρωτεύουσα πόλη τους και το χριστιανισμό.
     Μεσολάβησε ένα μικρό διάλειμμα της μιας ώρας στο παραλιακό πάρκο «Φωκά» για παιχνίδι και ξεκούραση. Οι μαθητές επιδόθηκαν στο προσφιλές άθλημα του ποδοσφαίρου (μέσα στο γήπεδο του μπάσκετ) και οι νεαρές δεσποινίδες στο βόλεϊ και στη συζήτηση, αν όχι στην παρακολούθηση του αγώνα των αγοριών.
     Ακολούθησε η επίσκεψη στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης στην υπέροχη έπαυλη Μοδιάνο. Στους τρεις ορόφους του κτιρίου, οι μαθητές ξανάζησαν για λίγο μια εποχή περασμένη και, φυσικά, λιγότερο μακρινή από εκείνη του Βυζαντίου.
     Στο ισόγειο του κτιρίου οι μαθητές είδαν από κοντά την περιοδική έκθεση «Το μάθημα της παράδοσης», που είναι μια επιλογή από πρωτότυπα σχέδια αποτυπώσεων και μακέτες(προπλάσματα) της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Μακεδονίας, που φιλοτεχνήθηκαν από τους φοιτητές του τμήματος Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ μεταξύ των ετών 1958 – 1996, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Νίκου Μουτσόπουλου και των συνεργατών του. Τα προπλάσματα και τα σχέδια αφορούν την περίοδο από τις αρχές του 18ου αιώνα ως τα μέσα του 20ου.
     Με την έκθεση για τη χρήση του νερού γνώρισαν κατασκευές και εργαλεία του πρόσφατου παρελθόντος, που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας για να αξιοποιήσουν την έντονη παρουσία των ποταμών και των νεροσυρμών στην περιοχή μας.( Νερόμυλος, νεροτριβή, κουπάνα, νεροπρίονο).
     Ακόμη γνώρισαν τη ρόκα το αδράχτι, τον αργαλειό, το δρεπάνι, το αλέτρι και τόσα άλλα που σήμερα πολύ δειλά πια συνδέουν κάποια ξεχασμένα χωριά με την παράδοσή μας.
     Αναγνώρισαν πολλές παραδοσιακές φορεσιές και ξεναγήθηκαν στο λίχνισμα του σταχυού και στο γνέσιμο του μαλλιού.
     Στόχος της διπλής αυτής επίσκεψης ήταν:
        α) να συνδέσουν τη γνώση της περσινής βυζαντινής ιστορίας με τα ευρήματα που καλύπτουν όλη τη βυζαντινή περίοδο
        β) να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των κατοικιών της Μακεδονίας
        γ) να γνωρίσουν τρόπους εκμετάλλευσης του νερού (μιας απόλυτα ανανεώσιμης πηγής ενέργειας ) στο πρόσφατο παρελθόν και να τους συνδέσουν με την ενέργεια που διδάσκονται στη φυσική φέτος
        δ) να γνωρίσουν στοιχεία λαογραφικά που συνδέονται τόσο με τις τουρκοκρατούμενες περιοχές της Μακεδονίας μας όσο και με την αέναη δημιουργικότητα των Ελλήνων (βλέπε ιστορία νεότερη και σύγχρονη)