ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Fax. 2310696925
mail@dim-palaiok.thess.sch.gr

αρχικήτο σχολείο μαςπροσωπικόσκάκιτραγούδιααφιερώματαεκδηλώσειςολοήμερο

έγγραφαπεριβάλλοντο βήμα των εκπαιδευτικώνσυνδέσειςσύλλογος γονέων

Επιστροφή

Διδακτικές επισκέψεις   2009-10    2010-11

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Γ΄ Τάξης  στο δάσος του Σέιχ Σου

Την Τρίτη, 29 Μαΐου 2012, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Τρίτης τάξης επισκέφτηκαν το δάσος του Σέιχ Σου και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ΔΑΣΟΣ «ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ».

Τα παιδιά έμαθαν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες για τη ζωή στο δάσος και για τη συμβολή του στην ποιότητα της ζωή μας. Έκαναν περίπατο στο δάσος και προσανατολισμό με τη βοήθεια της πυξίδας αλλά και με φυσικούς τρόπους, κατασκεύασαν καλύβα – κατάλυμα από καλάμια και χόρτα, έφτιαξαν ασφαλείς εστίες φωτιάς, κατασκεύασαν φωλιές για μικρά πουλάκια και επειδή εκδρομή χωρίς παιχνίδι δε γίνεται, τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.

Εντυπώσεις μαθητών:

Επιτέλους! Μάθημα στη φύση.   Γωγώ
Μάθαμε πολλά πράγματα για τη φύση. Οι δοκιμασίες ήταν τέλειες και διασκεδαστικές. Ήταν μια υπέροχη εκδρομή!  Δήμητρα Β.
Με εντυπωσίασε η καλύβα με τα καλάμια, τους λαχανόκηπους και τη σημαιούλα που βάλαμε. Επίσης μου άρεσαν τα παιχνίδια, η φύση με τα δέντρα και η μαγευτική θέα! Δέσποινα
Μου άρεσε που μάθαμε χρήσιμα πράγματα για τη φύση και το περπάτημα στο δάσος. Εντυπωσιάστηκα με την κατασκευή της εστίας φωτιάς, της φωλιάς των πουλιών και την καλύβα.   Έλενα
Ήταν μια από τις καλύτερες εκδρομές που έχουμε πάει. Μου άρεσαν οι δραστηριότητες, ο περίπατος στο δάσος και η συνεργασία στις ομαδικές κατασκευές. Μαρίνα
Μου άρεσαν οι δραστηριότητες, το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και οι γνώσεις που αποκτήσαμε για το δάσος. Τέτοιες εκδρομές θα ήθελα να γίνονται πιο συχνά, γιατί γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι και προσέχουμε περισσότερο το περιβάλλον.  Νίκη
Αχ! τι ωραία που μυρίζει η φύση. Δήμητρα Γ.

Επίσκεψη της Β΄ Τάξης στο αρτοζαχαροπλαστείο «Μελί – Μελί»

Την Τετάρτη 4 Απριλίου, η Β΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιοκάστρου επισκέφθηκε το αρτοζαχαροπλαστείο «Μελί – Μελί», στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας: «Ο κύκλος του σιταριού». Οι μικροί μαθητές είδαν την παρασκευή του ψωμιού, έκαναν δικά τους ψωμάκια και στο τέλος κεράστηκαν διάφορα εδέσματα.

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄ Τάξης στον Ιππικό Σύλλογο

Τα δύο τμήματα της  Α΄ Δημοτικού του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον Ιππικό σύλλογο Ιωνίας, στα πλαίσια του προγράμματος «Άσκηση και Δάσος».  Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαΐου και οι μικροί μαθητές  είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να γνωρίσουν διάφορα είδη  πουλιών και μικρά ζώα της περιοχής (λόγω του γαλλικού ποταμού που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο συγκεκριμένο ιππικό σύλλογο), όπως πάπιες, κάστορες, χελώνες, γαϊδουράκια. Τα παιδιά επιμορφώθηκαν σχετικά με τη ζωή και τη διατροφή των αλόγων, ενημερώθηκαν πως σελώνονται τα άλογα, επισκέφθηκαν τους στάβλους και τα τάισαν. Επίσης ανέβηκαν όλα σε άλογο και σε κάρο και βγήκανε φωτογραφίες για ενθύμιο. Στο τέλος παίξανε πολλά παιδαγωγικά παιχνίδια σχετικά με τη φύση και την εξοχή.

Τους μαθητές  συνόδευσαν οι δασκάλες των τμημάτων: Μαρία Δημοπούλου, Μαίρη Σπυρίδου και η γυμνάστρια της  Α΄δημοτικού : Λύσσα Βασιλική

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Έκτης τάξης στην Αθήνα  (27, 28, 29 Απριλίου 2012)

Οι  μαθητές της Στ’ τάξης  του 1ου Δημοτικού Σχολείου  Παλαιοκάστρου  πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων στις 27, 28 & 29 Απριλίου 2012.

Η επίσκεψη έγινε με συνοδεία των εκπαιδευτικών και των γονέων. Οι μαθητές  κατέβηκαν στην πόλη των Αθηνών  στα πλαίσια εκπαιδευτικής επίσκεψης στη Βουλή των Ελλήνων. Με την ευκαιρία της επίσκεψης αυτής είδαν ακόμη το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, την Εθνική  Πινακοθήκη, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή  και παρακολούθησαν ταινία εκπαιδευτικού περιεχομένου στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Την Παρασκευή οι μαθητές επισκέφτηκαν  το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού  όπου παρακολουθήσαν  στη  διαδραστική  αίθουσα προβολής την ταινία  η Αρχαία Αγορά της Αθήνας και είχαν  την ευκαιρία να παίξουν  με τη διαδραστικότητα  απαντώντας ή επιλέγοντας διαδρομές στις δυνατότητες που τους  προσέφερε η τεχνολογία του ιδρύματος.

Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε  επίσκεψη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης  η οποία ήταν πέρα από συγκινητική  και σε μεγάλο βαθμό παιδευτική αφού όλοι έμαθαν από τους ξεναγούς  λεπτομέρειες για τον αρχαίο κλασικό μας πολιτισμό που στήριξε πάνω του όλα τα ιδεώδη της κοινωνίας μας όπως την ελεύθερη   σκέψη, τη δημοκρατία και την πίστη στον ορθό λόγο.
   Η επίσκεψη στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης ήταν δεόντως συναισθηματική αφού ακολούθησε την επίσκεψη του μουσείου και είχαμε την ευκαιρία του απτού παραδείγματος.

Το απόγευμα του Σαββάτου οι μαθητές πήγαν  στη Βουλή των Ελλήνων. Πρώτα παρακολούθησαν ένα ενημερωτικό εκπαιδευτικό video  και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους σημαντικότερους χώρους του κτιρίου. Οι μαθητές κάθισαν στα έδρανα των βουλευτών, ήρθαν  σε επαφή με κειμήλια των πολιτικών μας και έμαθαν λεπτομέρειες  σχετικές με τη δημοκρατία μας.

Το βράδυ ακολούθησε βόλτα στο Μοναστηράκι και στη γραφική Πλάκα.

Την Κυριακή το πρωί επόμενος  σταθμός  ήταν ο χώρος της Εθνικής  Πινακοθήκης  όπου μάθαμε, είδαμε κι ακούσαμε για την εξέλιξη και τις τάσεις της ζωγραφικής από το 15ο αιώνα μέχρι και σήμερα. Το μεσημέρι ανηφορίσαμε προς την Κηφισιά στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

Η φυσική διάσταση της επίσκεψης στο Μ.Γ.Φ.Ι. αποτελεί μία πολυδιάστατη εμπειρία που φέρνει τον επισκέπτη σε επαφή με το βασίλειο των φυτών και των ζώων και τον εισάγει με εύληπτο και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο στη λειτουργία του φυσικού και ζωικού κόσμου, στην αλληλεξάρτηση και ισορροπία των οικοσυστημάτων.

Στο δρόμο της επιστροφής σταματήσαμε στην πανέμορφη πόλη της Χαλκίδας για φαγητό και το βράδυ  μαγεμένοι (καθώς και κουρασμένοι) από το τριήμερο φτάσαμε στο Παλαιόκαστρο.

Η επίσκεψη αυτή θα μείνει αξέχαστη από όλους μας που συμμετείχαμε (γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές) γιατί για πρώτη φορά συνταξιδέψαμε, αποκτήσαμε κοινές εμπειρίες, μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα, ανταλλάξαμε εντυπώσεις και προβληματισμούς, δημιουργήσαμε νέους δεσμούς και οικειότητα.

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Γ΄ Τάξης  στο Μουσείο Κινηματογράφου και Μουσείο Φωτογραφίας στη Θεσ/νίκη 6-3-2012

Σήμερα ήταν μια ξεχωριστή μέρα για όλους. Πήγαμε στο Μουσείο Κινηματογράφου και στο Μουσείο Φωτογραφίας, που βρίσκονται στο χώρο του λιμανιού της Θεσ/νίκης.

Μπαίνοντας στο Μουσείο Κινηματογράφου μας υποδέχτηκε μια ευγενική κυρία, η κυρία Ειρήνη. Πρώτα μπήκαμε σε μια αίθουσα και με τη βοήθεια ειδικών γυαλιών παρακολουθήσαμε μια τρισδιάστατη ταινία για την ιστορία του κινηματογράφου. Ύστερα η κυρία Ειρήνη μας εξήγησε και μας έδειξε αρκετά πράγματα γύρω από το ξεκίνημα και την εξέλιξη του κινηματογράφου. Στο τέλος σε κάποιο άλλο χώρο γυρίσαμε τη δική μας ταινία, με θέμα μια σκηνή από ένα λιμάνι. Όταν τελείωσε το γύρισμα, βγήκαμε έξω να φάμε και να παίξουμε.

Έπειτα μπήκαμε στο Μουσείο Φωτογραφίας, όπου μας έδειξαν καταπληκτικές  φωτογραφίες που απεικόνιζαν τοπία και πρόσωπα από τη Μέση Ανατολή. Όταν τελειώσαμε, ανεβήκαμε στο χώρο του κυλικείου, φάγαμε, ξεκουραστήκαμε και ήπιαμε ζεστή σοκολάτα, γιατί έξω έκανε πολύ κρύο.

Στο τέλος ο οδηγός του λεωφορείου μάς έκανε μια βόλτα στο λιμάνι της Θεσ/νίκης και μετά επιστρέψαμε στο σχολείο. Είμαστε ενθουσιασμένοι και ευχαριστημένοι από αυτή την επίσκεψη, γιατί μάθαμε και είδαμε πολλά πράγματα. Πραγματικά ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, που θα τη θυμόμαστε πάντα.

Άσπα, Έλενα, Μάρκος, Σοφία

«Ένα παιδί μετράει τ΄ άστρα» του Μ. Λουντέμη  στη Μονή Λαζαριστών

Οι μαθητές της Πέμπτης και της Έκτης Τάξης παρακολούθησαν την Πέμπτη, 15-12-2011, τη θεατρική παράσταση «Ένα παιδί μετράει τ΄ άστρα» του Μ. Λουντέμη  στη Μονή Λαζαριστών.

Ζωντανή, αληθινή ιστορία. Αναστασία
   Σκηνογραφικές τεχνικές βοηθούσαν την εξέλιξη της ιστορίας. Φωτεινή
   Το πείσμα και το πάθος ενός παιδιού για τα γράμματα. Ματίνα, Γεωργία
   Δίπλα σ’ ένα φιλομαθή άνθρωπο, γίνεσαι κι εσύ φιλομαθής. Αθανασία
   Τα «παγωμένα πρόσωπα» στην τελευταία σκηνή είναι οι μνήμες του που καθόρισαν την πορεία του  συγγραφέα. Νίκος Β.
   Ένα παιδί από το χωριό, μόνο του να μάθει γράμματα. Νίκος Μ.
   Λιτά σκηνικά αλλά ωραία, σαν μ ια παλιά ελαιογραφία.
   «Μου άρεσε η συνομιλία ανάμεσα στο Μένιο και τον Γύφτο. Του φώναξε ότι είναι πλούσιος κι ας μην είχε παπούτσια. Είχε πλούσια καρδιά! Νίκος Β.
   Ένα παιδί που δε χαμογέλασε, που είχε σκυμμένο τα κεφάλι, ένα παιδί με λάμψη που την είδαν μόνο τρεις δάσκαλοί του.
   Μας άρεσε « Η μουσική των νερών»
                                                                                                    Οι μαθητές του ΣΤ΄3

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Γ΄ Τάξης  στο  Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης και στα στούντιο ραδιοφωνίας της ΕΡΤ3

Την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Τρίτης τάξης επισκέφτηκαν  το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησαν τα προγράμματα  ‘’Επιστήμη των Αθλημάτων’’ και ‘’Τα αγωνίσματα του στίβου – Σύνθετα & Ομαδικά’’. Οι μαθητές  μέσα από παιγνιώδη τρόπο μάθησης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικά πράγματα γύρω από τον αθλητισμό. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν από τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ3 στα στούντιο της ραδιοφωνίας και είδαν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Τέλος διασκέδασαν και έπαιξαν στον εξωτερικό χώρο του «Χωριού του Αϊ-Βασίλη» στη Δ.Ε.Θ.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Γ΄ Τάξης  στη Ν. Γωνιά Χαλκιδικής 14-11-2011

Χαρήκαμε πολύ όταν μας ανακοίνωσε ο δάσκαλός μας πως θα πηγαίναμε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Ν. Γωνιά Χαλκιδικής. Η χαρά μας έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν ακούσαμε ότι θα επισκεπτόμασταν ένα φημισμένο κτήμα.
     Όταν φθάσαμε μας υποδέχτηκαν δύο γλυκύτατες κυρίες. Στην αρχή μας άφησαν να φάμε και να παίξουμε σε ένα υπέροχο χώρο με βελανιδιές και ένα όμορφο εκκλησάκι, όπου υπήρχαν και παιδιά από κάποιο άλλο σχολείο. Έπειτα κάθε τμήμα πήρε από ένα καλαθάκι και πήγαμε με τις δυο κυρίες σε ένα κοντινό λιοστάσι να μαζέψουμε ελιές. Πρώτα μαζέψαμε ελιές με το χέρι. Μετά απλώσαμε ένα δίχτυ και κατεβάζαμε τις ελιές με ένα χτένι. Σε λίγο τα καλάθια είχαν γεμίσει ελιές. Αφού τελειώσαμε με το μάζεμα της ελιάς, γυρίσαμε στο εκκλησάκι όπου μας πρόσφεραν ελιές, ντολμαδάκια και ψωμί. Όλα ήταν βιολογικά, χειροποίητα και πολύ γευστικά.
     Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το εργαστήρι του κτήματος. Εκεί η υπεύθυνη μας έδειξε δύο συνταγές παρασκευής της ελιάς. Μετά τοποθέτησε τις ελιές που είχαμε μαζέψει σε δύο βάζα και τα πέρασε από το μηχάνημα της συσκευασίας. Τα βάζα τα πήραμε μαζί μας και τώρα περιμένουμε να γίνουν οι ελιές για να τις δοκιμάσουμε. Στο πρόγραμμα ήταν να επισκεφθούμε και ένα ελαιοτριβείο, αλλά δυστυχώς δε λειτουργούσε επειδή φέτος δεν είχε πολλές ελιές.
     Ποτέ μας δε θα ξεχάσουμε αυτήν την επίσκεψη. Περάσαμε πολύ ωραία και αποκτήσαμε χρήσιμες γνώσεις.

Δήμητρα, Δημήτρης, Θανάσης, Κίμων, Φένια

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της ΣΤ΄ Τάξης  στο  Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη

Την Δευτέρα 24 Οκτωβρίου οι μαθητές της έκτης τάξης επισκέφτηκαν  το Μουσείο Μακεδονικού  Αγώνα στη Θεσσαλονίκη. Είχαν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν αντικείμενα από την  περίοδο αυτή καθώς επίσης και να ενημερωθούν για τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στην απελευθέρωση της Μακεδονίας.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της ΣΤ΄ Τάξης  στη  15η  ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΝΕΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

Την Τρίτη 1 Νοεμβρίου οι μαθητές της έκτης τάξης  επισκέφθηκαν την 15η  ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΝΕΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ στο χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν τα έργα 300 καλλιτεχνών από 26 χώρες της Ευρώπης.