ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Αναπνευστικό Σύστημα

Στανίση 2
57013 Παλαιόκαστρο
Τηλ. 2310696185
Fax.2310697577
mail@dim-palaiok.thess.sch.gr

 

Επιστροφή

Αναπνευστικό Σύστημα 

 

Αλεξάνδρα Μάντη 1, Δημήτριος Ναβροζίδης 2

1 Μαθήτρια  ΣΤ1 Τάξης  , 1ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου

e-mail

2 Μαθητής ΣΤ1 Τάξης  , 1ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου

e-mail

Δημήτριος Σοϊλεμεζίδης  – ΠΕ 70

soidim@sch.gr

Περίληψη

Οι μαθητές εργάζονται σε πέντε ομάδες   και διερευνούν  τις κινήσεις του θώρακα κατά την αναπνοή , τον όγκο του αέρα που αναπνέει ο κάθε άνθρωπος ,τα όργανα του αναπνευστικού συστήματος ,τη σχέση ανάμεσα στην αναπνοή και την άσκηση και συμπεριφορές που ενισχύουν το αναπνευστικό σύστημα.

Λέξεις κλειδιά: αναπνοή ,όργανα αναπνευστικού συστήματος, καλή λειτουργία αναπνευστικού.

1. ΚΕΙΜΕΝΟ

Επιλέγουμε τη «συνεργατική καθοδηγούμενη ανακάλυψη» ,αντί της παραδοσιακής μεθόδου διδασκαλίας , η οποία επιτρέπει τους μαθητές να πειραματισθούν και παράλληλα να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό του Υπουργείου Παιδείας « Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο » .Έτσι δίνεται η δυνατότητα της άμεσης και παραστατικής απεικόνισης των οργάνων του αναπνευστικού συστήματος . Επίσης μαθητές με πειραματισμό και παιγνιώδη μορφή αντιλαμβάνονται  τον τρόπο λειτουργίας  ,καθώς και τα βασικά όργανα του αναπνευστικού  συστήματος .

Η πρώτη ομάδα διαπιστώνει πειραματικά ότι οι κινήσεις του θώρακα και της κοιλιάς σχετίζονται με την αναπνοή .Η δεύτερη ομάδα παρατηρεί ότι ο όγκος του αέρα που αναπνέει ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Οι μαθητές της τρίτης ομάδας , αφού χρησιμοποιήσουν το λογισμικό του Υπουργείου , εντοπίζουν τα όργανα του αναπνευστικού συστήματος και σημειώνουν την πορεία των αερίων κατά την εισπνοή και κατά την εκπνοή . Η τέταρτη ομάδα εξετάζει τη σχέση που υπάρχει  ανάμεσα στην αναπνοή και την σωματική άσκηση. Τέλος η πέμπτη ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες, από εγκυκλοπαίδειες και το διαδίκτυο , που συνδέονται με την  καλή λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος και διερευνά τις συνέπειες του ενεργητικού και παθητικού καπνίσματος στη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος .Οι ομάδες αφού πραγματοποιήσουν τα σχετικά πειράματα και συγκεντρώσουν πληροφορίες που συνδέονται με το συγκεκριμένο θέμα, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα  των δράσεων που αναλαμβάνουν στο σύνολο των μαθητών της τάξης .

2. Εικόνες και πίνακες

Εικόνα 1: Αναπνευστικό Σύστημα – Όργανα

 

Εικόνα 2: Αναπνευστικό Σύστημα – Μεταφορά Οξυγόνου στα κύτταρα

Βιβλιογραφία

1.Ε. Αποστολάκης, Ε. Παναγοπούλου ,Στ. Σάββας ,Ν. Τσαγλιώτης ,Γ. Πανταζής , Σ.Σωτηρίου ,Β. Τόλιας ,Α. Τσαγκογέωργα, Γ. Καλκάνης   Ερευνώ και Ανακαλύπτω  ΣΤ΄– Τετράδιο Εργασιών( σελ.106-112 )-Βιβλίο Μαθητή (σελ. 80-85) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΕΠΘ

2.Εγκυκλοπαίδεια « Επιστήμη και Ζωή » , Αναπνοής Όργανα

3. http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=7092

4.http://www.healthierworld.gr/portal/cc7146d26842552e/97d59bbb0fa57e38/65ae1ec09974b8e4.html

5. Λογισμικό , «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο Ε΄-ΣΤ΄» , ΥΠΕΠΘ